Изыскания продолжаются. Из английского мануала к Sirion'у выяснилось следующее:
The vehicle engine ECU uses the ISO14230 (Euro-OBD) protocol. As regards the position, connector shape and pin arrangement, the DLC is in accordance with the ISO 15031-3 (SAEJ1962) and has complied with the ISO14230 format. The OBD2 serial data line (K line of ISO14230) is used for the OBD2 generic scan tool or the diagnosis tester (DS-21/DS-2) in order to communicate with the ECU.
Значит K Line есть и он стандартный.
Далее есть вот что:
(1) On-board diagnostic system of vehicles for
EU specifications...
It is possible to read out various data from the engine ECU by connecting the OBD2 generic scan tool which complies with the ISO 14230 format or diagnosis tester (DS-21/DS-2) to the DLC of the vehicle.
Это что касается европейских версий. Можно подключать любой сканер OBD2 или заводской сканер.
Про модели для других рынков написано следующее:
(2) On-board diagnostic system of vehicles for
other regions...
It is possible to read out various data from the engine ECU by connecting the diagnosis tester (DS-21/DS-2) to the DLC of the vehicle. You can perform trouble-shooting accurately and efficiently by checking these data (DTC, freeze-frame data, current data, oxygen sensor monitor data, etc).
Only when diagnosis tester (DS-21/DS-2) is used.Можно подключать только заводской сканер. Значит используется оригинальный протокол обмена или нестандартная скорость...
В общем Мультитроникс пока полежит, а я попробую подключиться к машине ноутбуком через K Line адаптер. Есть замечательная прога от нашего соотечественника:
ссылка